3. CREW
Aliance CREW vznikla na serveru 4 poté, co se do ní sloučily aliance LO.T. (Lokální tým) a HBDR (Habaďúra). Tyto dva celky spolu od počátku věku tak trochu válčily, posléze spolu jejich vedení začalo více a více komunikovat, a když se objevil jejich společný nepřítel v čele s aliancí L.O.T.R., spojily své síly dohromady, a šéfové dvou zmiňovaných aliancí Trexx a Shadow (t.č. hrající pod nickem pretorian11) položili dne 21.1.2010 základní kámen CREW.
Na s4 se CREW podílela na stavbě Divu světa, který měl reálnou šanci na úspěch (lidé od L.O.T.R.ů se na to samozřejmě mohou dívat jinak ;)). Na jaře 2010 však nastaly skutečnosti, kdy se jeden z nejmocnějších hráčů serveru, známý pod nickem kalafuna, pustil do křížku s Travian Teamem, a víceméně celou hru zazdil - šlo o různé podrazy a podvůdky, jichž se obě zmíněné strany dopouštěly (tak to bylo alespoň z pohledu CREW a jejích spřátelených aliancí). Proto se CREW rozhodla svou činnost ve světě s4 ukončit, a přemístit se na server s2, kde funguje od počátku nynějšího věku. Bohužel se nepodařilo přesvědčit úplně všechny hráče z s4, o které CREW stála. Šlo zejména o hráče Palett a Buldass, kteří byli kovanou součástí tehdejšího celku.
Nicméně, po přesídlení většiny hráčů na s2 se začala rodit CREW nová. Nevím, jestli lepší nebo horší, ale jednoznačně jí v tomto věku patřilo místo na výsluní. Oplývala jednou z nejlepších obranných armád, a to se přece vždycky hodí. Co se týče ofenzivní síly CREW, ta taky stála za to, jak ostatně dokazují statistiky. Když se k tomu připočítá ochota hráčů nesyslit si svoje vojáčky doma, byla CREW rázem velkým problémem pro všechny, kteří by se o ni chtěli otírat.
Zakladatelem aliance se stal opět účet Trexx (nyní už sehraná dvojka trexx a shadow), diplomacie se chopila opět sulpe a náboru nových hráčů také náš už osvědčený robob. Toto „staré“ vedení bylo doplněno o deffmaršála, kterého aliance nutně potřebovala. Důvěru pro tento post získal účet Silentcry, kde hráli dual otec a syn. Protože to byla funkce velmi náročná, byli vystřídáni novým deffmaršálem- po příchodu z aliance mEsh se funkce ujal Lubar1. Posledním, nicméně neméně důležitým článkem vedení se stal vyliz, kterému jsme přidělili trefnou funkci: komisař.
Díky vítečným diplomatickým schopnostem sulpe, se včas podařilo navázat fungující spojenectví s multikorporací Démonů, C!. Od té doby kráčela CREW společně se svými přáteli vpřed (zpátky ni krok) k lepším zítřkům. Postupně se podařilo, z námi osídleného severozápadu, vytlačit kousající Knížata severozápadu (KSZ, KSZ II), která byla nucena své spolky rozpustit, a své klíčové hráče přiřadit k alianci ???.
Jako každá jiná aliance, i CREW se potýkala s řadou nepříjemností, jako jsou například špehové ve vlastních řadách. Jak se ve finále ukázalo, i s tím si tým od CREW dokázal poradit.
Travianní bůh tomu chtěl, že se CREW začala podílet na stavbě Divu světa, příznačně nazvaném Victoria. A jak se ukázalo nakonec, bylo to jméno vítězné. Stavba i zásobování všech, pro stavbu důležitých vesnic, sice nešly vždy tak, jak by měly, ale to je v tuto dobu již zapomenuto. Nepřátelé (budeme jim říkat třeba Vitamíni) se snažili, jak nejlíp uměli, aby prosadili do čela svůj Div – Lapač bacilů. Stavitelský tým okolo přátel CREW však vsadil na stavbu dvou rovnocenných Divů, a to se ukázalo být klíčovou taktikou. Nepřátelé se sice snažili bourat a plenit, ale armády, které by byly schopné zbourat dvě rychle rostoucí bábovky, postavit nedokázali. Díky všem popsaným okolnostem byl na účtu Sob dne 6.5.2011 v 11:46 postaven 100. level Divu světa Victoria a o vítězství na serveru s2 bylo tedy rozhodnuto.
I přesto nebylo vítězství lehké, nepřátelé dělali možné i nemožné, aby dostavěli svůj Div jako první. Válka to byla ukrutná, válečné pole bylo prosyceno virtuální krví hrdinných bojovníků obou znesvářených stran. Tolik mrtvých neměla na světě žádná válka. Nutno však podotknout, že na rozdíl od válek skutečných, v té naší se nemučilo, neznásilňovalo, a Ženevské konvence byly dodržovány. Vojáci byli zabíjeni humánně, tedy rychle a bezbolestně (snad až na bolest jejich majitele).