Jdi na obsah Jdi na menu
 


Co je to Travian

Travian

je strategická webová hra, ve které hráči rozvíjejí svoje vesnice, obchodují a bojují. Hra pochází z Německa, velmi populární je i v Česku. K lednu 2008 bylo na sedmnácti českých serverech přes 275 000 aktivních uživatelských účtů, v srpnu pak necelých 120 000, ke konci roku 2008 už jen 110 000 aktivních účtů. Na začátku roku 2009 bylo 93 000 aktivních účtů a dnes již jen 51 000 aktivních účtů.na 9 serverech(1 classic, 6 normálních, 2xspeed-kvalifikace na mezinárodní server, 3xspeed, 5xspeed)
 

Prostředí hry je zasazené do pozdní antiky. Hráč může hrát za jeden ze tří národů: Římané, Germáni a Galové. Každý národ má své výhody a nevýhody (Římané mohou stavět pole a budovu současně, ale mají nejdražší vojáky, Germáni mají nejlevnější vojsko, vhodné hlavně pro útoky, a mohou vykrást jednu pětinu úkrytu, Galové mohou vyrábět pasti na nepřátelské vojáky, mají větší kapacitu úkrytů a jsou lepší v obraně), takže je hra různorodější, ale volba národa nijak neomezuje obchod či boj s jinými národy. Hráči sami mohou vytvářet aliance a mezi nimi uzavírat spojenectví či vyhlašovat války. Hráči ve svých vlastních vesnicích staví budovy a vylepšují pole, doly a lesy tak, aby maximalizovali množství odtud získaných surovin. V příslušných budovách také mohou stavět vojenské jednotky, kterými poté mohou útočit na jiné vesnice či oázy a získávat tak další suroviny, ničit nepřátelským hráčům vojsko i vesnice či přímo cizí vesnice a neobsazená pole zabírat.

Každý hráč na počátku hry jednu hlavní vesnici(vždy s rozložením dolů a polí 4-4-4-6), která se nachází na dvourozměrné čtverečkované mapě (o velikosti 801×801 čtverců, každé políčko je vyjádřeno dvěma souřadnicemi od 400 do -400, každá vesnice představuje jeden čtverec), kde se vesnice zobrazují tak velké jak velká je jejich populace(čím větší populace tím větší zobrazení dáné vesnice na mapě). Postupně může ve hře zakládat či dobývat další vesnice. Na útočení či obchodování s jinými vesnicemi mají vliv vzdálenost mezi nimi na mapě a rychlosti daných jednotek. Různé čtverce na mapě také mohou nabízet různé množství zdrojů surovin.

Hra je přístupná bezplatně, hráči si však mohou koupit (prostřednictvím kreditní karty, mobilního telefonu a dalších způsobů) herní peníze označované jako zlatky nebo zlaté, za které získají různé výhody, např. vyšší produkci surovin či bonusy k obraně a k útoku (starší verze); mohou si za ně také koupit balíček nazvaný „Travian Plus“, který obsahuje vylepšení uživatelského rozhraní (větší a přehlednější mapa, pomocí vyčkávací smyčky stavět 2 budovy, informace o čase potřebném k získání požadovaného množství surovin, přehled surovin, vojáků, kulturních bodů apod. ve všech vesnicích, možnost archivovat zprávy a hlášení, možnost řazení u zpráv, funkce třídění na tržišti podle surovin a poměru nabízím:hledám, automatické dokončování názvů vesnic, filtr hlášení, rozšířený bitevní simulátor, nastavitelné přímé odkazy které se zobrazují pod seznamem vesnic, plus statistiky, poznámkový blok).. Hráči si také mohou pořídit baliček výhod známý jako Bonifácův klub, který umožňuje najít všechny mc(vesnice, kde je více obilných polí, nejvíce 15), farmlist, který je možno seřadit podle posledního útoku, ztrát, zisku surovin z loupeží a vzdálenosti, navíc u každé farmy se zobrazují statistiky za poslední týden (zisk surovin, ztráty), kromě toho můžou obchodnící běžet 3x, tyto funkce můžete využívat s Bonifácovým klubem neomezeně po celý herní věk, pak jsou tu funkce, které si můžete koupit, když máte Bonifácův klub: automatické uhýbaní jednotek, pozdější stavba se stavbyvedoucím a automatické obchodní cesty).

 

Hru lze ovládat pomocí běžného webového prohlížeče bez jakýchkoli vylepšení, pro uživatele se jedná o čisté HTML a CSS grafiku (s několika vylepšeními pomocí JavaScriptu).

Základní obrazovka zobrazuje okolí vesnice se zdroji surovin (lesy, pole a hliněné a železné doly), přičemž kliknutím na jednotlivé prvky lze koupit vylepšení příslušného zdroje na vyšší úroveň. Také se zde zobrazuje přehled celkové produkce surovin a vojenských jednotek sídlících ve vesnici.

Další obrazovkou je detail vesnice zobrazující stavby ve vesnici a nezastavěné parcely. Kliknutím na nezastavěné pole lze zvolit, jaká stavba zde má být vybudována, kliknutím na stavbu se pak zobrazí nabídka činností podle typu stavby (např. v kasárnách lze nakupovat vojáky, v akademii zkoumat nové typy jednotek, na shromaždišti lze vysílat vojáky do jiných vesnic, na tržišti obchodovat suroviny s ostatními hráči atd.) a možnost zakoupit vylepšení stavby.

Poslední herní obrazovkou je mapka, která zobrazuje malý výřez herní mapy. Výřezem lze pohybovat a prohlížet si tak rozložení vesnic v libovolné části mapy. Kliknutím na vesnici se zobrazí základní informace o příslušné vesnici (ve tvaru podobném základní obrazovce, pouze bez podrobností) a je možné do vesnice vyslat vojsko či obchodníky se surovinami.

Dále hra nabízí jednoduché statistiky (pořadí hráčů podle počtu obyvatel v jimi spravovaných vesnicích, pořadí vesnic podle velikosti, pořadí aliancí podle počtu obyvatel ve všech vesnicích aliance, žebříček nejlépe útočících a bránících hráčů a celkové statistiky hry). Hráči spolu také mohou komunikovat pomocí čistě textových zpráv.

 

 

Hra je podobná hře Divoké kmeny, která také pochází z Německa, ale mezi oběma hrami jsou i velké rozdíly, např. že v Divokých kmenech nejsou národy a vesnice se nedají zakládat.

Hra je naprogramována v PHP s využitím databáze MySQL a je provozována na mnoha serverech. Přičemž tyto servery jsou navzájem zcela nezávislé, na každém běží oddělený herní svět. Některé servery jsou označeny jako speed a hra na nich běží zrychlená (časy potřebné k výstavbě budov, výzkumům a tvorbě jednotek jsou třikrát kratší, přesuny jednotek jsou dvakrát rychlejší). Na několika serverech běží hybridní verze spojující Travian 2.5 a 3.2, označovaná jako classic (ve hře nefiguruje hrdina, který dává bonusy armádě a může anektovat oázy, a nejsou galské pasti). V květnu 2009 byla na českých serverech zprovozněna verze 3.5.

Hru vyvíjí a provozuje společnost Travian Games GmbH se sídlem v německém Hammelburgu.

 

 

Doba trvání jedné hry může být i rok a půl, přičemž s plynoucím časem rostou hráčovy úkoly exponenciálně.To znamená, že je třeba do hry investovat stále více času. Na počátku ještě stačí 20 minut denně, později už u ní hráči tráví celé víkendy. Ve spojení s rostoucí identifikací hráče se "svou" vesnicí to vede k velké spotřebě času. U osob, které se na hraní online hry staly závislé, může hraní vést k závažným problémům v reálném životě.

 

Info z Wikipedie

 

 

Virtuální svět versus realita
***********************
Co k tomu říct....kdo nezažil nepochopí..posměváčkům spadnou brady,když do toho všeho jen nahlédnou..cesta zpět je těžká a takřka nemožná.
Z celkem normálních lidí se stávají "virtuální feťáci" naprosto závislí na rozsvíceném monitoru,s rukou přilepenou na myši.
V zaměstnání pokud nemají přístup na internet v myšlenkách bloudí po jeho stránkách a přemýšlejí o co zrovna přicházejí.
Z mnohých se tady stávají hrdinové,přestože v reálném životě nemají úspěch,slabí mají moc a sílu,které se jim jinak nedostává..je zde prostornetušených možností od duševního striptýzu na facebooku až po masírování ega na různých stránkách.
Lze tam najít opravdu všechno,každý si může vybrat co se mu líbí,výběr je opravdu pestrý..přátele,nepřátele,osoby závadové ale i ty dobré,lidi štastné i nešťastné a potom jsou tu specifické skupiny lidí,které lze zaředit do kolonky..jak to jen říct slušně...ne..nenacházím ten správný výraz,at si každý domyslí sám.
Jde o sortu lidí ,kteří využívají internet pro uspokojení svých zvrácených choutek a obtěžují dost nepříjemným způsobem.
V mnohém jsou si oba světy podobné,prožívají se tu běžné starosti i radosti,lásky,rozchody,hádky a usmíření,někdy nenávist,podrazy a pomluvy..jako v tom realitě.
Je jedno ve kterém světě se vlastně nacházíte,protože v obou případech najdete stejné věci.
Krásné je když se virtuální svět spojí s tím reálným životem..k tomu myslím není co dodat...
Kde nám je vlastně líp by si měl každý zodpovědět sám před sebou..jestli se okrádáme o čas tady,nebo jestli je čas v realitě ztráta

 

- POHLED ANONYMNÍHO HRÁČE